9/26/2012

GEDICHT

AANZOEK

hallo, hallo, hoor je mij, hallo?
ik ben het, de god van de holle buizen!
hoor je mij, hallo?
ik ben het, ik zoek contact met jou
hallo, hoor je mij? hallo???
…………………………………………………….
ben jij daar, mijn lieve haardgodin?
hoor je mij?
ik zoek contact met jou
waar ben je?
……………………………………………………..
spreek ik tegen de as die de weg verspert?
waar zit je toch, mijn lieve tabiti?
zit je gevangen, onder in de asla?
waar lig je, lig je op de rooster?
heeft de wasem jou gekregen??
heb je oude spijkers ingeslikt?
waar ben je toch, mijn lieve tabiti
waar ben je?
…………………………………………………….
hallo???

Dirk Verhaegen 22/9/2012

1 opmerking:

  1. Prachtig, Dirk, en zo speels! Onderwerp voor een doctoraat in de kunsten: het speelse bij de Russische constructivisten (grapje). Het woord "asla" heeft me altijd gefascineerd. Nederlands, natuurlijk, maar het schriftbeeld niet.
    Vriendelijke groet en dikke kus aan Leen,
    M

    BeantwoordenVerwijderen

Blogarchief