8/19/2009

DIRK VERHAEGEN: 3 DIALOGEN

DIALOOG 1:


ene hij: 'Hou jij van modern theater?'

andere hij: 'Nee.'

ene hij: 'Ik bedoel Becket, Ionesco, Pinter?'

andere hij: 'Nee.'

ene hij: 'Maar ken je het wel echt?'

andere hij: 'Nee.'

ene hij: 'Wil je het leren kennen?'

andere hij: 'Nee.'

ene hij: 'Ik bedoel, mocht zich de gelegenheid voordoen...'

andere hij: 'Nee.'

stilte

andere hij: 'Nog vragen?'

ene hij: 'Nee.'


DIALOOG 2

(In het park bij een bronzen beeld, Eva en de slang voorstellend.)

jongetje: 'Wie ligt hier begraven?'

oudere zus: 'Adam en Eva.'

jongetje: 'Bwèèk, een slang!'

oudere zus: 'O maar je hoeft niet bang te zijn. Het was een brave slang. Zij beet niet.'


DIALOOG 3

Hij: 'Heb jij ook een roman geschreven, buiten mijn weten?'

Zij: 'Neen, je weet toch dat ik geen schrijfster ben, jij bent de intellectueel.'

Hij: 'Kom, kom, jij weet toch ook veel?'

Zij: 'Neen, ik ben iemand die in de marge een en ander probeert op te steken. Ik koop af en toe een romannetje.'

Hij: 'Ja, waarom romans schrijven als je ze zo in de winkel kan kopen!'

Zij: 'Voilà!'

Hij: 'Maar je hebt toch enige wijsheid, je bent toch een soort Boeddha...?'

Zij: 'Ik ben veel te opvliegend.'

Hij: 'Een opvliegende Boeddha dan.'


(Dirk Verhaegen, uit de oude doos)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief